باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد سامان‌دهی بیش‌از ۵ هزار و ۶۰۰ شیء فرهنگی در خراسان‌رضوی نمرات فاجعه‌بار آزمون‌های نهایی کشور | تداوم افت نمرات در خراسان‌رضوی اجرای حکم قصاص مردی که مهمان برادرش را به قتل رسانده بود + عکس طلاق به خاطر چالش‌های عجیب اینستاگرامی | همسرم به ناخن‌هایم لاک قرمز زده بود! ۲۵ درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند ۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ صرفه‌جویی هتل‌های مشهد در مصرف برق تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات به استانداران واگذار شد فیلمی از لحظه سقوط بالگرد در مکزیک
سرخط خبرها

معرفی مقصران مرگ زن جوان در پارک ملت

  • کد خبر: ۲۴۱۰۳۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
معرفی مقصران مرگ زن جوان در پارک ملت
حدود ۴۵ روز پیش سقوط درخت در مشهد، منجر به جان باختن یک شهروند شد.

پس از کش‌وقوس فراوان و بررسی‌های کارشناسان و همچنین اقدامات لازم به منظور مشخص شدن علت مرگ زن بیست و شش ساله مشهدی در پارک ملت، دیروز بررسی‌های این پرونده پایان یافت. مقام قضایی سهم تقصیر مقصران را اعلام و موضوع را به دادخواهان پرونده اعلام کرد.

ماجرای این پرونده به حدود یک و نیم ماه قبل بازمی‌گردد. در یک روز بهاری زن بیست و شش ساله مشهدی به همراه خانواده‌اش به بوستان ملت مشهد رفته بودند. بوستانی با صد‌ها درخت تنومند و سربه‌فلک‌کشیده که یکی از جاذبه‌های بزرگ‌ترین بوستان مشهد است. البته سن زیاد و قدیمی بودن درختان عوارض خاص خودش را دارد و سقوط کامل درخت یا قسمت‌هایی از آن محتمل‌ترین اتفاقی است که ممکن است در این بوستان ۷۲ هکتاری رخ بدهد.

یک حادثه دور از ذهن

آن روز برای این خانواده روز خوبی بود و همه چیز با خوشی پیش می‌رفت که ناگهان اتفاقی عجیب و پیچیده تمام خوشی آن روز را گرفت و ناخوشی را مهمان آنها کرد. در این حادثه زن جوان با عبور از محوطه آسفالت پیاده‌رو وارد محوطه سبز شد. علت این تصمیم به‌درستی مشخص نیست. در همین لحظه بود که در اتفاقی نادر و دور از ذهن، یکی از درختان پیر این بوستان سقوط می‌کند و از قضا روی زن جوان می‌افتد.

اطرافیان و سایر رهگذران به همراه نگهبانان این بوستان، بلافاصله برای کمک به زن که دچار جراحت‌های جدی شده بود، وارد عمل شدند و در یک تلاش دسته‌جمعی درخت را جابه‌جا کردند. در ادامه با حضور آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در این بوستان، پیکر نیمه‌جان زن جوان به بیمارستان منتقل شد.

یک مرگ نابهنگام

تلاش کادر درمان برای نجات زن که جراحت‌های شدیدی داشت آغاز شد، اما این تلاش نافرجام ماند و زن جوان جان خود را از دست داد. با اعلام مرگ مشکوک این زن به بازپرس جنایی، قاضی صادق صفری، پیگیری‌های لازم را آغاز کرد.
پیگیری‌های مقام قضایی نشان داد که این حادثه بر اثر سقوط درخت در بوستان ملت مشهد رخ داده است. در ادامه نماینده شهرداری مشهد و نماینده شرکت حفظ و حراست فضای سبز این بوستان به دادسرا فراخوانده شدند.

در پیگیری این پرونده که غیرعمد تشخیص داده شد، کارشناس حوادث دادسرا تحقیقات جامعی را آغاز کرد. همه چیز از جمله محل حادثه، سن درخت، وضعیت آب و هوای هنگام وقوع حادثه به منظور شناسایی رخداد‌های طبیعی احتمالی بررسی شد.

اعلام سهم مقصران

این بررسی‌ها به همراه رسیدگی به شکایت خانواده متوفی حدود ۴۵ روز زمان برد تا اینکه نتیجه نهایی اعلام شد و شهرداری، شرکت نگهداری از فضای سبز این بوستان و خود مرحوم در این حادثه تلخ مقصر شناخته شدند.
دیروز این پرونده بسته شد و با توجه به تحقیقات صورت گرفته شهرداری مشهد ۶۰ درصد، شرکت نگهداری از فضای سبز این بوستان ۳۰ درصد و خود متوفی که وارد فضای سبز شده است ۱۰ درصد در این زمینه مقصر شناخته شدند.

در ادامه نماینده شهرداری و شرکت نگهداری از فضای سبز بوستان ملت به دادسرا فراخوانده شدند و حکم اولیه این پرونده به آنها تبیین شد که این افراد بدون هیچ اعتراضی حکم را پذیرفتند. با تکمیل مراحل تحقیقات در ادامه این پرونده پس از تکمیل به دادگاه ارسال شد تا حکم نهایی پس از بررسی‌های لازم بعدی صادر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->